Selasa, 19 Ogos 2008

KEMENTERIAN PEMBANGUNAN MUNCUL JUARA DALAM KEJOHANAN SUKAN DART ANTARA KEMENTERIAN-KEMENTERIAN NEGARA BRUNEI DARUSSALAM

LAMBAK 15 Ogos 2008 - Sejumlah sepuloh buah pasukan yang mewakili kementerian-kementarian Negara Brunei Darussalam berentap untuk merebut juara dalam Kejohanan Sukan Dart Antara Kementerian -kementarian Negara Brunei Darussalam, anjuran Jabatan Belia dan Sukan dengan kerjasama Persatuan Dart Kebangsaan Negara Brunei Darussalam. Kejohanan ini adalah merupakan diantara acara sukan yang dipertandingkan dalam Sukan Kementerian-kementerian Negara Brunei Darussalam sesi 2007/2008. Kejohanan dart ini berlangsung di The Bull’s Darts Sport House, Kompleks Pg Hj Damit Sungoh, Kampong Lambak, bermula sejak 13 Ogos yang lalu. Acara pembukaan kejohanan sukan dart ini telah dirasmikan oleh tetamu kehormat, Yang Mulia Pg Sabri bin Pg Hj Mohamad, Timbalan Pengarah Belia dan Sukan.


Empat buah pasukan yang masing-masing mewakili Kementerian Perhubungan, Kementerian Pembangunan, Kementerian Pertahanan dan Kementerian Perindusterian dan Sumber-sumber Utama telah melayakkan diri untuk bertanding di peringkat akhir. Pertandingan peringkat akhir berlangsung di venu yang sama iaitu pada hari Jumat 15 Ogos 2008. Hadir selaku tetamu kehormat, seterusnya menyempurnakan penyampaian hadiah di pertandingan peringkat akhir tersebut ialah Yang Mulia Awg Hj Abd Malik bin Hj Mohamad, Ketua Pegawai Belia dan Sukan. Turut hadir menyaksikan pertandingan akhir tersebut ialah pegawai-pegawai dari Kementerian Kebudayaan Belia dan Sukan Negara Brunei Darussalam.

Pasukan dari Kementerian Pembangunan telah muncul sebagai Juara, sementara naib juara di rebut oleh Pasukan Kementerian Perhubungan. Pasukan Kementerian Perindusterian dan Sumber-sumber Utama mendapat tempat ke-tiga dan Pasukan Kemeterian Pertahanan di tempat yang ke-empat.